Informujemy, że Minister Cyfryzacji od 1 stycznia 2020 roku wyraził zgodę na pełnienie przez Urząd Gminy Jakubów funkcji Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany ePUAP.
Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia (podpisywania) obywateli w systemach e-administracji . Dzięki profilowi zaufanemu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.
PROCEDURA UZYSKANIA PROFILU ZAUFANEGO:
Aby utworzyć, a następnie potwierdzić Profil Zaufany, w pierwszej kolejności osoba zainteresowana musi:
– założyć konto użytkownika na ePUAP pod adresem epuap.gov.pl,
– zalogować się na posiadane konto na ePUAP, a następnie korzystając z udostępnionej na ePUAP usługi elektronicznej (w zakładce: moje konto/moje profile zaufane/ złóż wniosek) wypełnić oraz wysłać „wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP”,
– w terminie 14 dni zgłosić się, z ważnym dowodem osobistym albo paszportem, do wybranego przez siebie Punktu Potwierdzającego w celu potwierdzenia tożsamości i Profilu Zaufanego.
Uwaga: Jeżeli w okresie 14 dni od daty złożenia wniosku osoba wnioskująca nie zgłosi się w celu potwierdzenia Profilu Zaufanego, wniosek taki uważa się za wycofany.
Po pozytywnej weryfikacji danych osoby pracownik Punktu potwierdza Profil Zaufany.
Profil potwierdza się na okres 3 lat i jego ważność może być ponownie przedłużana na taki sam okres.
Po uwiarygodnieniu danych właściciel profilu zaufanego może posługiwać się nim
w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym.
ZAPRASZAMY WSZYSTKICH OBYWATELI DO NASZEGO PUNKTU POTWIERDZAJĄCEGO ZLOKALIZOWANEGO W:
Urzędzie Gminy Jakubów
ul. Mińska 15, 05-306 Jakubów
– I piętro, pokój nr 10
w godzinach pracy Urzędu Gminy Jakubów